Persbericht Searious Business

Overhandiging oproep slimmer plasticgebruik aan VNO-NCW

Persbericht Searious BusinessSlimmer omgaan met plastic vaak genegeerd

Wat begon als steun in de rug voor koplopers uit het bedrijfsleven, eindigde afgelopen maand als succesvolle Signwithasmile campagne bij Burgers’ Zoo. Daarbij vroeg Searious Business de gehele maand juni op een creatieve en confronterende manier aandacht voor het belang van minder plastic verspilling. Een stop op fossiel plastic – dat zou echt het verschil maken.

Persbericht Searious Business“We moeten stoppen met alleen maar praten over circulaire economie, maar lef tonen met innovaties en vooral slim samenwerken.” Dat zei VNO-NCW voorzitter Hans de Boer vandaag in Den Haag bij de overhandiging van de uitkomsten van de Signwithasmile campagne – een oproep met ruim 500.000 mensen. Hans de Boer kreeg de oproep uit handen van Willemijn Peeters, gamechanger in de wereld van plastic. Partijen als Searious Business en VNO-NCW willen zorgen voor een versnelling, zodat veel meer plastic wordt hergebruikt en er dus ook geen plastic in de oceaan terecht komt.

Bedrijven in Nederland kunnen nog veel slimmer (her)gebruik maken van plastic. “Veel bedrijven pakken hun plasticgebruik niet aan, omdat het moeilijk is om de benodigde kennis en expertise in huis te halen. “Toch moeten we daar naar toe, want het is beter voor het milieu én als je het slim doet, is er goed geld mee te verdienen”, aldus Willemijn Peeters, van Searious Business.

Iedere minuut
Persbericht Searious BusinessWereldwijd komt er iedere minuut 20.000 kilo plastic in de oceanen terecht. Op de haaienruit in het tropisch koraalrifaquarium Burgers’ Ocean maakte een meterslange doorzichtige sticker op confronterende wijze duidelijk hoe de oceaan er binnen afzienbare tijd uitziet als de plastic soep niet snel een halt wordt toegeroepen. Met een selfie totem en online konden bezoekers tekenen met hun glimlach voor minder plastic verspilling door bedrijven. Olympisch zwemkampioen Inge de Bruijn fungeerde daarbij als ambassadeur.

Koplopers
Als Ocean Ambassador van Nederland werkt Willemijn Peeters vanuit haar bedrijf Searious Business met name met bedrijven en onderzoeksinstellingen aan innovatieve bedrijfsoplossingen in de bronaanpak van plasticvervuiling. De koplopers en concrete maatregelen die Searious Business met bedrijven neemt, zijn online te vinden op www.seariousbusiness.com

“Je ziet op dit moment een enorme versnelling in het aan de praat krijgen van de circulaire economie en hergebruik van grondstoffen. Nederlandse bedrijven zijn koploper. Met het nieuwe Kabinet willen we deze handschoen verder oppakken, want er is nog veel meer munt uit te slaan voor milieu én economie”, aldus Hans de Boer van VNO-NCW.

Persbericht Searious Business

>> duurzaam nieuws <<

Deel dit met uw netwerk:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone