Persbericht E2-Energie

E2-Energie verkrijgt het 5­-sterren Certimark Garantiekeurmerk

.
Persbericht E2-Energie | Zonne-energie systemenBreda, 22-04-2015

E2-Energie, installateur van zonnepanelen, heeft als eerste in Nederland het 5-sterren Certimark Garantiekeurmerk verkregen.

Wie bij E2-Energie een zonne-energiesysteem aanschaft, kan rekenen op 10-jaar all-in garantie en een uitstekende service. Certimark, hét garantie-instituut van Nederland, heeft het garantie-voorwaardendocument en de serviceorganisatie van E2-Energie objectief beoordeeld met de hoogste garantieklasse.

Certimark inventariseert in welke mate de garantieservice van organisaties voldoet aan de wettelijke bepalingen in het consumentenrecht én aan de verwachtingen van de consument. Samen met Tilburg University is er een algoritme ontwikkeld, dat garantie meetbaar maakt. Is de garantie heel erg goed, dan krijgt een leverancier vijf sterren. Zijn de garantievoorwaarden en -service zeer matig, dan wordt er één ster toegekend. E2-Energie heeft, na het succesvol afronden van de Certimark garantie-audit, de maximale score behaald.

Toename consumentenvertrouwen
Consumenten komen bij het claimen van een gratis garantie regelmatig voor verrassingen te staan: bijkomende voorrij- of arbeidskosten, lange reparatietermijnen, geen service aan huis en accessoires die zijn uitgesloten van garantie. E2-Energie geeft met het Certimark Garantiekeurmerk de klasse en betrouwbaarheid van haar garantiedesign aan.

Erkenning van goed garantiebeleid
Erik Brink, directeur E2-Energie, is blij met het behaalde resultaat. “Wij zien de certificering als een erkenning voor onze bedrijfsstrategie. E2-Energie ontwikkelt en realiseert duurzame energieoplossingen. Wij helpen consumenten en bedrijven om onafhankelijk zélf energie op te wekken. Deze ondersteuning stopt niet na de installatie van de zonnepanelen.  Een goed werkend zonne-energiesysteem stelt hoge eisen aan de zonnepanelen, de omvormer, het montagesysteem en de installatie. We bieden dan ook een complete systeemgarantie gedurende tien jaar. Het behalen van het 5-sterren Certimark Garantiekeurmerk bevestigt de uitstekende kwaliteit van onze garantieservice. Om onze klanten in geval van een defect zo snel mogelijk te kunnen helpen, hebben wij een eigen serviceorganisatie ingericht. Storingen die leiden tot productieverlies van het zonnesysteem worden door ons binnen vijf werkdagen opgelost. Lukt het verhelpen van de storing niet binnen deze periode, dan keren wij een dagvergoeding uit om de gemiste energieopbrengst te vergoeden. De klant staat bij ons echt centraal.”
>> Meer informatie over zonne-energie systemen van E2-Energie

Over Certimark
CertimarkCertimark is hét garantie-instituut van Nederland en streeft naar een zo transparant mogelijke markt op het gebied van garanties. Het Certimark Garantiekeurmerk staat voor een onafhankelijke beoordeling van geboden garanties op onder andere consumentenelektronica. Certimark staat objectief en onpartijdig tussen de consument en fabrikant/detaillist in. Het instituut treedt niet actief op als tussenpersoon, maar neemt een informerende rol aan. De in Breda gevestigde organisatie is opgericht in 2013 en bestaat uit 10 werknemers.
>> Meer informatie over Certimark

E2-Energie voor professionele en betrouwbare zonne-energie systemen

>> duurzaam nieuws <<

Deel dit met uw netwerk:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone