Persbericht B Corp

24 Nederlandse B Corps krijgen erkenning als ´Best for the World`

Amsterdam, 8 september 2016

Persbericht B CorpVandaag zijn de jaarlijkse ´Best for the World` lijsten bekendgemaakt door B the Change Media.
Op deze lijsten krijgen B Corps die exceptioneel scoren op verschillende impact-gebieden erkenning voor hun harde werken.

Dit jaar staan maar liefst 24 Nederlandse bedrijven op één of meerdere lijsten.

Best for Community:
Fairphone, Dopper, De Krat, Croqqer, Bluerise, Beebox, Willem & Drees, WebChair, Peer Administratie, Swink Webservices en Nudge.

Best for Environment:
Climate Neutral Group, Mud Jeans en Thermaflex.

Best for Workers:
Alfa Accountants, Bruggink & van der Velden Advocaten & Belastingadviseurs en dutch.

Best for Customers:
MadeBlue, Ivy Kickstarter en Generous Minds.

Best for the World (overall):
PYMWYMIC, Swink Webservices, Nudge, WakaWaka, Discovered, Floow2, MadeBlue, Ivy Kickstarter en Generous Minds.

De Best for the World lijsten worden jaarlijks gepubliceerd en bevatten de B Corps met een top 10% score op de verschillende gebieden in het B Impact Assessment. Deze bedrijven hebben dus aangetoond dat zij een buitengewoon positieve impact maken op de wereld.

“Als Country Partner zijn wij bijzonder trots op het feit dat 24 Nederlandse B Corps op deze manier erkenning krijgen voor de impact die zij realiseren. Dit laat zien dat wij als land internationaal bij de koplopers horen als het gaat om ‘using business as a force for good’”, aldus Meino Zandwijk, oprichter van dutch, de Country Partner van B Lab Europe in Nederland.

In 2016 hebben wereldwijd in totaal 515 B Corps een Best for the World vermelding ontvangen, een selectie van alle 1800 gecertificeerde B Corps uit 120 industrieën en 42 landen. De complete lijsten zijn te vinden via http://bftw.bthechange.com/. Ook zullen alle bedrijven op de lijsten een vermelding krijgen in de herfst editie van het B the Change Magazine en op bthechange.com.

Over B Corp

B Corp is een wereldwijde community van succesvolle bedrijven die naast winst ook een hoge standaard voor sociale en ecologische impact nastreven. B Corps vormen een krachtig ecosysteem van leiders die elkaar inspireren, verder helpen en business gunnen. Wereldwijd zijn er inmiddels meer dan 1800 gecertificeerde B Corps. In Nederland bestaat de community onder andere uit Triodos Bank, Dopper, Tony’s Chocolonely, Peerby en Fairphone. Bedrijven kunnen B Corp worden door het B Impact Assessment te maken en een minimale score van 80 te punten te behalen, waarna dit assessment wordt gevalideerd door B Lab, de non-profit achter B Corp.

Dit persbericht is geplaatst op verzoek van dutch,
Country Partner van B Lab Europe in Nederland

Persbericht B Corp

>> duurzaam nieuws <<